Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jawa-ČZ 250, 353/04

2. 7. 2010

Jawa-ČZ 250, 353/04, rok výroby 1959. „Kývačka“.

 

1 – PAPÍROVÁNÍ

Nákup – Přes Aukro. Přesto, že se mi líbila od začátku moc se mi do ní nechtělo, protože byla z daleka (500km tam i zpět od místa mého bydliště). Navíc jsem chtěl starší verzi s nekrytým filtrem na karbecu, meziplechem mezi prsama a rybinama. Nakonec se přece jen aukce povedla a já byl rád. Potud v pohodě.

Převzetí a platba – Úterý 29. 6. 2010. No tu to bylo celkem,..zajímavé. Po několika mailech na to co se skrývá pod větou „doklady psane na me,bezproblemovy prepis“ v aukci jsem z toho jako laik nebyl moc chytrý ani moc nadšený! Papíry byly v „polopřevodu“ a nedostal jsem žádné Info, jestli je k tomu velký i malý TP a značky. Jen ujištění že je to všechno OK!

No tak jsem zavadil vozík a ve 12:40 vyrazil. Po několika hodinách jsem stál na místě a Jawu přebral. Den předtím jsem se informoval na Dopravním inspektorátu na převod a vůbec na ten polopřevod. No prej vše OK….

Sepsala se klasická internetová kupní smlouva vygooglovaná asi za 10 sec i s dokladem o převzetí hotovosti. Další věc byla plná moc – formulář z dopravního inspektorátu.

Závady při přebírání

-          Nesedělo číslo motoru!! No původní motor byl k motorce „zdarma“ a údajně i s výbrusem (jak se psalo v aukci) tak to bylo buď o výmazu, nebo výměně.

-          Neseděl rok výroby na štítku motorky a ve velkém TP! Nicméně očividně byl štítek původní i s TP a tak motorku typuji na nějaký 1/1960 (na štítku je samo jen rok) a TP vystavený někdy v roce 1959 .

-          Druhý motor (viz. výše) rozhodně po výbrusu nebyl. Byl bez pístu, válec měl výbrus tak maximálně provozem s takovými drážkami, že to až bolelo, neměl startovací páku a měl sešroubovanou hlavu.

Popravdě, pocity smíšené. Majitel překupník, malý TP a značka v depozitu, čísla na motoru neseděly, záruka žádná. Nicméně jsem vsadil vše na to, že to klapne.

Jinak samozřejmě motorka stav celkem luxus (na tu cenu tedy a na věk 51 let), většina věcí v pohodě až na rámeček a světlo z Oktávie a sportky řídítka a trotlovskou barvu v kombinaci světlá modrá a zlatá. Nebyla nijak nedobytá a na začátek celkem dobrý chrom. Šroubovák byl stylově zapíchnutý v držáku motoru. Doma jsem 22:40.

30. 6. 2010 – Pokus o zprovoznění dopadl napoprvé velice zdařile a na třetí prošlápnutí motor nastartoval. Hned se ozvalo volné koleno a co hůře, z kohoutku na nádrži začal téct benzin. Startu předcházelo vysypání půl kila jedu na potkany ze vzduchového filtru (zajímavé řešení ochrany) a důkladné vyčištění s pomocí vysavače. Snaha o vyšroubování propouštějícího netypového předpotopního kohoutku skončila jeho zatržením v hrdle nádrže. Po téměř hodině se nám podařilo zoxidovaný a zažraný hliník ze závitu dostat a namontovat repasovaný nový originální kohout. Mezi další úpravy patřila ten den výměna ojetého a „poskákaného“ předního pláště za novější a lepší. Přední i zadní jsou stejného rozměru 3,25-16. Další základní úpravou bylo jakékoliv přichycení sedla tak, aby nepadalo! Po namontování baterky jsem vyzkoušel „všechnu elektroinstalaci“ a pro tento den hotovo. Byla půlnoc, tak jsem motorku projel kolem baráku. Pro STK a evidenční kontrolu na druhý den vše nachystané a fungující. Pro další provoz jsem si odnesl informace, že nevypíná dobře spojka a motor se na dvojku a vyšší otáčky dusí. Vzhledem k nezkontrolovanému karbecu a podobně prozatím těch prvních 100 metrů stačilo.

STK a přihlášení! (1. 7. 2010)

Popravdě jeden z dnů, u kterého nevíte, co Vás na konci čeká! Plán byl takový

A – brzo ráno naložit motorku do dodávky a jen na STK a evidenci – PROJÍT

B – využít dodávku a přivézt z OBI dvě tuny dlažby a složit to doma

C – přihlásit motorku

Což jakože nebylo celkem nereálné,…..pokud se to stihne do 16.hodiny.

Na STK jsem odevzdal velký TP, nahlásil malý TP v „uložence“, zaplatil 280,-Kč a čekal na řadu přede mnou. Jakmile si mě technik zavolal, prohlížel celou motorku. Nahlásil jsem mu, že je potřeba do závad napsat větu – Typ motoru souhlasí, nesouhlasí jen číslo motoru. Toto mi dopředu poradil technik na odboru Dopr. Inspektorátu (dále jen DI), s tím že se při přihlášení bude dělat výmaz motoru. Podle TP zkontroloval rozměr pneumatik. Nakonec funkčnost světel a klaksonu. Díky výmazu motoru jsem dostal do protokolu záznam o tom, že mám STK jen na 30 dní. V této době se mám dostavit se záznamem na opakovanou kontrolu těchto údajů. Potom bude vylepena známka na dva roky. Cena tohoto opakovaného prohlédnutí je 110,-Kč. Bod A splněn na jedničku!

 Příjemným zakončením STK byla otázka technika, jestli jsem „Dolin“, co má stránky na webu J.

Po odvozu všech 70 ks zatravňovacích dlaždiček (no dlaždiček,…každá má 29 kilo) z OBI nadvakrát, jsem odjel ve 13:05 hodin motorku přihlásit. Tak si sedím na tom DI a náhle mi bleskne hlavou POJISTKA! Zcela úmyslně sídlí proti budově DI kancelář ČPP a.s., kde mi stejně tak jako moje osobní automobily pojistili i tuto motorku. Cena vcelku lidová a to celých 100,- na rok! 13:41

Beru si lístek na elektronickém hlásiči na chodbě DI. Je číslo přede mnou. Zjišťuji, že nemám zase vypsán formulář o přihlášení!!!!!!!!! BOMBA… Potom co jsem dopsal do první kolonky moje příjmení mě elektronická tabule vyhlásila,..hmm.

Na pultu jsem odevzdal

-          Velký STK (s uvedením toho že malý je spolu se značkou v depozitu)

-          Čestné prohlášení prodávajícího s plnou mocí od něj. (formulář DI)

-          Doklad o pojištění vozidla

-          Vypsaná Žádost o registraci SMV (formulář DI)

-          Protokol z STK

-          550,-Kč Poplatek za přepis (550,-) a výmaz motoru (50,-)

Do Žádosti o registraci SMV jsem do poznámek uvedl, že žádám o výmaz motoru. Po asi 12 minutách kdy se jen paní dotazovala technika, jak přepsat koně na kW přede mnou ležel opravený velký TP s výmazem motoru, zcela nový malý TP a SPZ se známkou na 30 dní.

Dosavadní náklady (Mimo pořízení motocyklu)

STK ……………………………………………280,-

Zákonné ručení (ČPP a.s.)………….100,-

Poplatky na DI …………………………..550,-

Čas

29. 6. 2010 – 10 hodin

30. 6. 2010 – 4,5 hodiny

1. 7. 2010 – 3 hodiny

 

 

Obrazek