Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jawa-ČZ 250 typ 353/03 1955

21. 9. 2011

PŮLBUBNOVÁ JAWA 250 TYP 353 A 353/03

 

 

 

 

Naše stroje : 

1 - Jawa-Čz 250 typ 353 (353-015xxx) rok 1955

Půlbuben, dvoupákový motor s označením "ZK2-428". Stav je relativně dobrý. Moto je dnes již kompletní. Vyžaduje pracnou renovaci.

 

1761184219.jpeg

1761184219_1.jpeg

1761184219_2.jpeg

 

- ráfek originál přední : .....................................200,-

- střed kola originál přední (značeno FJ) : .......1.000,-

- parabola komplet : ........................................200,-

- víka motoru P+L : .........................................385,-

- originál zadní kolo komplet...........................1.200,-

- přední blatník.................................................500,-

 

 

upraveno-1.jpg

upraveno-2.jpg

 -  Píše se rok 2012, konkrétně měsíc červenec a i na této modré krásce z jedné zapomenuté hospody u Mladé Boleslavi se podařilo poposunout o něco blíže ke zdárnému konci :D. Prozatím jde o to ji uvést do stavu schopného průchodu evidencí vozidel na STK.

 

1--250-353-1955-dvojice.jpg

 

 - 25. červenec 2012. Na motocyklu maličký posun (foto níže). Acetonem jsem zkusil stáhnou modrou vrstvu syntetické barvy,..jde to ale dře to. Moto budu komplet rozdělávat a čistit tímto způsobem.

 

jawa-cz-250-type-353-1955---restoration.jpg

Po odstranění části modré barvy,..

 

Náklady :

Aceton 2lt................................ 110,-

Čep kyvné vidlice ..................... 208,-

Pouzdra zadní kyvky..................130,-

O kroužky ................................ 15,-

31.7.2012

- rapas stojanu motocyklu (přestružení na 15mm osu)

- přelisování zadního pouzdra kyvné vidlice

- repase krku řízení (vylomený zámek, vyrovnání, vyklepání zavaření)

2. 8. 2012

- Aceton 1lt  ..............................57,-

- Tempo ....................................80,-

25. 8. 2012

- Rybiny výfuky origo ................ 670,-

 

 

1---250-353-dokonceni-vzhledu-007.jpg

Stav motocyklu ke dni 1.9.2012

 

 

 

jawa-250-353---repas.jpg

jawa-250-353---repas-1.jpg

jawa-250-353---repas-2.jpg

 

 

 

Po namontování výfuků,...

 

 

2 - Jawa-Čz 250 typ 353/03 (353-0188xx) rok 1955

Půlbubnová, jednopákový motor, zakoupena v květnu 2012

 

 

1---jawa-250-353-1955---pionyr-50-1.jpg

 

 

1---250-353-pulbuben-1955-018.jpg

 

 Motocykl ve stavu v jakém se nacházel po dovozu.

 

1---250-353-1955-detaily-034.jpg

1---250-353-1955-detaily-031.jpg

Po částečném vyčištění je to o chlup lepší!

 

 

1-250-353-pulbubnova-005.jpg

Vyčištěný motor.

 

K motocyklu se mi podařilo sehnat originální rámeček světla.............................100,-

 

 

 

3 - Jawa-Čz 250 typ 353/03 (353-0208xx) rok 1955

Půlbuben, jednopákový motor. Zakoupena v roce 2010.

Nálezový stav (foceno mobilem)

 

250-1955-03---1.jpg

250-1955-03---2.jpg

250-1955-03---3.jpg

 

Stav po vyčištění a výměně stojanu za stabilnější

250-353-03-1955---foto4.jpg

250-353-03-1955---foto3.jpg

250-353-03-1955---foto5.jpg

 

Renovace :

Celkové očištění a zjištění stavu. Vytažení 20let zarezlého pístu z válce. Válec bohužel nevydržel a praskl. Musel se sehnat nový. Výbrus zajistil pan Padalík ze Šardic (profi práce, velmi hezké provedení!!). Výměna stojanu za stabilnější.

Díly : 

Zadní tlumiče originál:.................................. 200,-

Zadní tlumiče chromování:............................ 500,- (instalace po renovaci motorky)

Nový originál válec + výbrus:....................... 1200,-

Rámeček světla + originál parabola:............... 350,-

Napaření paraboly:....................................... 360,- (instalace po renovaci motorky)

Chromování rámečku + klempířská oprava:..... 500,- (instalace po renovaci motorky)

Spojkové lamely (repasované, výměnou).........450,-

Primární řetěz ČZ Favorit.............................. 210,-

Oprava tachometru....................................... 300,-

Lanko plynu...................................................65,- (je ale krátké!!!, dobře je to vidět na této fotografii )

Lanko spojky.................................................65,-

Lanko přední brzdy.........................................65,- (je dlouhé, mohlo by být o 2-3cm kratší)

 

 

250-353---skladani.jpg

250-353---skladani-4.jpg

250-353---skladani-3.jpg

250-353---skladani-2.jpg

2---jawa-cz-250-typ-353-1955.jpg

 

Byla potřeba vyměnit spojka a primární řetěz (starý byl přetrhnutý). Zároveň jsem provedl vyčištění prostoru spojky a převodovky a dal nový olej. K nalepení víka byl použit jen vhodný silikon, bez papírového těsnění. Motocykl je v součastné době plně pojízdný (foto1, foto2, foto 3), bohužel nedobíjí. První jízda po desítkách let proběhla po týdenní opravě dopoledne 31. 12. 2011.

 

 

4 - Jawa-Čz 250 typ 353/03 (353-024xxx) rok 1955

Torzo, spíše na náhradní díly.... i když.........

 

250-353-1956---torzo.jpg

 

 

5 - Jawa-Čz 250 typ 353/03 (353-444xx) rok 1956

Celobuben, kompletní motocykl. Jde o stroj se zadní brzdou vedenou "vrchem" lankem. Jde o tzv.mezitypové provedení mezi pevným ovládáním táhlem u půlbubnu a pozdějším "klasickým" vedením lankem spodem z levé strany. Toto provedení se vyrábělo jen krátkou dobu v rozmezí od konce roku 1955 a v průběhu prvního čtvrtletí roku 1956. Je to defakto půlbuben s tehdy zaváděnými moderními celobubnovými brzdami.

Renovace :

Zakoupena jako rozdělaná. Celkové vyčištění, vyvaření (TIG) a klempířské práce. 

 

1-250-1955---celobuben-029.jpg 

1-250-1955---celobuben-019.jpg

1-250-1955---celobuben-003.jpg