Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jawa-ČZ 150, typ 352, 1955

4. 5. 2012

Jawa-ČZ 150, typ 352, 1955

-lidová verze

-celobubnové provedení.

Tento typ byl druhá motorka co jsem si zakoupil do sbírky. Šlo ale o starší, půlbubnový model, který naleznete zde. Celobubnové provedení bude vhodně doplňovat starší model!

Zakoupena : 26.4.2012

 

 

1---jawa-cz-150-352---cz-125-453-de-luxe-001.jpg

  Motocykl v nálezovém stavu v době koupě. Za Jawou-ČZ 150 je vzadu motocykl ČZ 125 typ 453.03 Deluxe.

Nákup byl proveden nárazově. Od kolegy ze zaměstnání mého bratra jsem se dozvěděl, že by byl u jednoho pána nedaleko k prodeji. Po telefonátu jsem je měl obě za asi tři hodiny doma. Bohužel obě utrpěly tím, že stáli dlouhé roky "na place", jen pod plachotu,....bohužel.

 

1---jawa-cz-150-352---cz-125-453-de-luxe-010.jpg

Po dovozu.

 

 

Na přelomu dobna a května 2012 jsem provedl odvšivení, očištění a umytí motorky. Mezi klady tohoto motocyklu patří originálnost a to téměř ze 100%. Neoriginální jsou pouze koncovky tlumičů výfuku (správně by měly být tzv."rybiny"), klíček ve spínací skřínce (mám) a přední světlomet (mám). Stopadina má i originální tachometr s nájezdem 16000km. Podle stavu usuzuji, že je to reálná a původní hodnota. Stav sedla je prefektní! Po základním umytí stojanu jsem zjistil, že je hliník fabricky lakován červenou barvou (8850). Prachovka na štítu předního kola je v chromu, zadní štít v krytu řetězu je v barvě (8850). To je vidět i na fotografii níže. Páka nožní brzdy je lakovaná, není v chromu.

 

 

150-352-1955-celobuben-064-1.jpg

Motocykl po vyčištění.

 

Zprovoznění : Po očištění největšího nánosu bahna, šmíru a oleje ze spodku motorky, jsem provedl vyčištění karburátoru a vypláchnutí sítka ve víku karburace. Jen tohle mi trvalo více jak dvě hodiny. Rozpustit, vyklepat a vůbec dostat ztvrdlý materiál z drátěnky filtru bylo opravdu zdlouhavé. Po zpětné montáži karburace jsem bohužel nebyl schopen zpětně nasadit kryt karburátoru. Proč? Přestože je na těle karburátoru doraz pro správné nastavení plovákové komory, je po dotáhnutí komora vzdálena od karburace jinak než otvory v krytu. Nechal jsem to zatím tak.

Druhým problémem bylo prasklé zadní kolo. To jsem provizorně zkanibalizoval se sousední ČZ 125 typ 453.03. Pasovalo perfektně a bez problému. Přední kolo jsem jen přifoukl, drží pervektně.

Z nádrže jsem odstranil starý ventil a "repasoval" jsem jej.

Nové sítko - 52,-Kč

Těsnění fibr - 15,-Kč

Těsnící guma kohoutu - 10,-Kč

Dal jsem novou hadičku na kohout a na plovákovou komoru a připojil jemný palivový filtr (38,-Kč) na bordel z nádrže. Po uzavření škrtící klapky, zaplnění plovákové komory palivem a dvojím prošlápnutí motocykl normálně nastartoval! Ihned jsem jel projet. Bohužel motocykl jede jen asi 200-300 metrů a potom se zastaví. Závada se projeví jakoby se vypnul klíček a nebo naráz uzavřelo palivo,...No příčin může být více, od upadnutých kabelů, nazaizolovaných zkratujících kabelů v předním světlometu, ne zrovna vhodné odrušené fajky, až po zanešenou nádrž.

Originál chromované kolena  - 60,-Kč