Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jawa 350 typ 354/04

3. 4. 2012

 

JAWA-ČZ 350 typ 354-04 rok 1959 - číslo 1

 

 

1.jpg

2.jpg

 

V březnu 2012 se mi podařilo sehnat torzo Jawy 350 typ 354/04 (z okresu Žatec). Šlo defakto jen o kostru s plechařinou a koly. Nicméně pro Jawu 350 je nejdůležitější mít originál podsedlové plechy a motor. Plechy a základ jsem měl.

Za dva dny se mi podařilo sehnat motor na tento typ v dobrém stavu.Motor pochází z výrobního bloku pro rok 1959 (výrobní čísla od 354-66624 do 354-88185. Tento můj je značen je 354-07xxxx)

 

 Plánovaný vzhled tohoto stroje (pro zvětšení klikni) :

 

barveni.jpg

 

 

Barvná kombinace je "odkazem" na 350 Sportky (Jawa 350 typ 361) a Jawa Californian IV .....sice to není originál lakování ale mě se líbí a to celkem jde,.. myslím, že lakování j to poslední co by nedělalo motorku originálem,... Bude to stroj který postavím jako poctu exportním úspěchům továrny Jawa. Základem je klasika 350 typ 354. Proběhne výměna hlubokého blatníku za hezčí blatník typ "Sport", výměna řídítek za "hrazdové Sportky". Posledním doplňkem bude instalace spodního padacího rámu pod motor. Celkem se bude tímto posunem designu rovnat exportním motocyklům expedovaným do USA (na předešlé foto je 250, zde je typ 350/354), případně "panelkám" používaným i naší ČSLA.

 

JAWA 350 typ 354-04 "late" rok 1962 - číslo 2

1-jawa-350-354-1962---nalezovy-stav.jpg

Jawa 350 typ 354-04 číslo 2 rok výroby 1962 ve stavu v jakém jsem ji přivezl 25.3.2012 domů.

------------------------------------------

 

1-jawa-350-354-1962---nalezovy-stav--37-.jpg

 

Při nákupu motocykl jel. Bohužel nedržel volnoběh. Chod motoru byl OK, bez pazvuků. Doma se mi jej podařilo také nastartovat. Bohužel stálým problémem je volnoběh.

Pro rok 1962 bohužel nemám přesná výrobní čísla motocyklů Jawa 350 typ 354. Pro rok 1961 je to pro motor 354-115294 až 354-141986 a pro rám 115669 až 142129. Můj motocykl je značen 354-1607xx pro motor a rám je číslo 1592xx. Z toho lze usuzovat, že se pro rok 1962 dá počítat s čísly pro

motor

354-141987 až 354-160750 cca ( číslo 750 je zvoleno záměrně, o několik desítek po mém čísle)

rám

142130 až  159300 cca.

 

Plánované úpravy a opravy 2012

1 - Uvedení do originálního vzhledového stavu. Tedy úprava ze stylu custom do kývačkového vzhledu. Což zahrnuje :

- zakrytování předních vidlic krycími trubkami.

- demontáž chopper řídítek

- demontáž palubní desky

- demontáž zadního nosiče

- demontáž blinkrů

- montáž krytu řetezu

- montáž původní masky se spínačkou

- montáž původních řídítek

2 - Potom budu bádat nad takovýma detailama jeko jesou zadní tlumiče. Na motorce jsou nějaké nehezké repliky, dám originální. Totéž sedlo. Pravděpodobně by tam mělo být ještě staré, tzv.kytara.

3 - Celkový stav laku je velice dobrý, tak motocykl zatím zůstane v této podobě. Snad jen nalinkuju zlatýma linkama,...

4 - Problémem je zadní kolo, kde je sice unašeč nanýtován velice pevně bez vůle (kupodivu), zato ložisko a hlavně vůle v uložení v kole je zcela a totálně KO. Pravděpodobně nyní použiju jiný střed s dobrým ložiskem a dám na něj nový ráfek a špice. Později se pokusím střed vyvařit a nechat stočit na rozměr ložiska.

 

1-jawa-350-354-1962---nalezovy-stav--32-.jpg

Motor má namontované VAPE (6V)

 

Nákupy a náklady : sezona 2012

4/2012

- ložiska kol 4ks...................................... 141,-Kč

- dovoz motorky (180km) ......................... 400,-Kč

- přepis motocyklu (doprava)..................... 300,-Kč

- pojištění ............................................... 114,-Kč

 

5/2012

- ložisko rozety 6205....................................................49,-Kč

- repase tachometru ...................................................350,-Kč

- gumové díly..............................................................200,-Kč

- chromované díly (misky zadních tlumičů, madlo, řídítka a pod............................................................................400,-Kč

- nerez ráfek zadní, dráty (chrom), centrování..............1.270,-Kč

- poklička krytu řetězu ..................................................40,-Kč

 

 

1-350-354-1962---renovace.jpg

 

1-350-354-1962---renovace-3.jpg

 Stav  renovace ke dni 24. 6. 2012

 

1-350-354-1962---renovace-2.jpg

1-motorky-dily-049.jpg

Renovované zadní kolo

 

 

 Lak (akryl), tvrdidlo + ředidlo .......................................500,-

 Nová spínací skříňka BOSCH.................................skladem

 Nové zadní pakny.......................................................140,-

 Chromovaní kolen .................................................. 800,-

 

7/2012

Hnací kolečko řetězu 18z ....................................... 220,-

Gufero, podložka, gumička, těsnění,......................... 160,-

 

S tím hmacím kolečkem sekundáru (řetězu zadního kola) byla také potíž. Můj motor co je v motorce nainstalovaný má ještě starší (?) typ kolečka. Kolečko které se dnes koupí jako replika je sice tvarově a rozměrově zcela identické, ale nemá osazení pro gumové těsnění. není to nějak extra závada, ale zase sem musel za soustružníkem....

 

1--kolecko-jawa-18-zubu---original-replika-002.jpg

 

 

 Stav ke dni 25. 5. 2013

 

 

354-2.jpg

Namontovány nově nachromované kolena a tlumiče (doutníky)

 

Původním majitelem byly prořezány držáky doutníků, proto byly opraveny navařením ocelových podložek. Následně zalakovány a doohýbány a dotvarovány do polohy pro uchycení doutníků. Tato práce zabrala asi 20 hodin!

4/2013

Přechromování výfuků................................................. 800,-

Přechromování nádrže..............................................1.500,-

 

354-1.jpg

Zde ve fázi posledního ladění a leštění laku.

 

 

První jízda.

V neděli dopoledne proběhla ve chvilkovém rozmaru počasí, kdy se ukázalo slunce dlouho očekávaná první jízda! Motocykl nastartoval na první našlápnutí. Jen se musel seštelovat volnoběh a karbec. Průběh výkonu a jízda je více jak OK. Jen se bohužel projevilo to, že dře plech kolem rozety o kryt řetězu. Zde nevím zatím kde je zakopaný pes!

 

 

354.jpg

Jede!

 

----------------------------------------------

 

Zbývá (časem) dát nové přední kluzáky (přechromované), udělat lakování chromované nádrže a linkování,..... Celkové náklady (včetně pořízení motocyklu) se vyšplhaly na slabých 21000,-. S lakem na nástřik nádrže, její cenou a kluzáky to bude necelých 24000,-.

 

 Tak ještě primár......

15.6.2013 - po zkušební jízdě se ozval primár krutým hrčením a rachotem,...

primarek.jpg