Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jawa 250 typ 11 "Pérák", rok 1951

27. 10. 2011

Jawa 250 typ 11 "Pérák", rok 1951

Motocykl jsem začal skládat po dílech v roce 2010. Z našeho původního stroje 250/11 co jsem měli kdysi doma (otec) zbyl bohužel jen motor, spínačka, kastlík, tachometr, nádrž a podobně. Bohužel se v nedávné době (10 let zpět) rozdal motor z druhého našeho stroje 350/18 Zbrojovka. Z toho zbyl jen ten jmenovaný tachometr. Naštěstí jsme v průběhu let nashromáždili další motory na 250/11 a tak se dá říct, že základ byl. V roce 2011 jsem dá se říci posháněl ten největší zbytek dílů co je potřeba k základnímu složení.

- Kostra ročník 1951 - zdarma

1---perak-1951.jpg2---perak-1951.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Motory, získány zdarma nebo byly již doma z dřívějška......

Čísla našich motorů :

N11-00551-52

Motor vyroben jako náhradní díl. Možná že jde o motor z Velorexa 250.

----------------------------------

11-15755

Nejstarší motor. Rok výroby 1946-1947. FJ

----------------------------------

11-37714

Motor z roku 1949 (Zbrojovka) ze série 11-30501 až 11-46000.

----------------------------------

11-49406

Motor z roku 1950 (Jawa) ze série 11-46001 až 11-69000.

----------------------------------

11-49534

Motor z roku 1950 (Jawa) ze série 11-46001 až 11-69000.

----------------------------------

11-54502

Motor z roku 1950 (Jawa) ze série 11-46001 až 11-69000.

----------------------------------

3--perak-1951.jpg

 

 

 

 

 

 

 

motor-1---jawa-250-typ-11-perak.jpg

 

 

 

 

N 11-0551-52

 

 

 

 

motor-2---jawa-250-typ-11-perak--1-.jpg11-37714

 

 

 

 

 

 

 

motor-3---jawa-250-typ-11-perak--3-.jpg11-49543

 

 

 

 

 

 

 

Dne 12.2.2012 získán další motor + stator zapalování na Péráka

Zajímavé je číslo na tomto motoru ZK1-123-53, které je zčásti určitě originální a zčásti oficiálně přeražené.

motor-jawa-perak-zk1-123-53---dscf5746.jpg

1-motor-jawa-perak-zk1-123-53-dscf5743.jpg

2---motor-jawa-perak-zk1-123-53.jpg

 

Motor je defakto kompletní (kryt karburátoru je prořezán ála "Sport") a hýbe se. Jde o model FJ (dlouhé žebro kolem krytu karburátoru), ale pravděpodobně dodávaný jako náhradní díl. Číslovka "53" by mohly být jak rokem expedice do Mototechny, tak jen součást čísla motoru bez vztahu k roku. Motor je nepořezaný a neprořezaný, špatný je jen startovací mechanismus - očesané zuby a svařený.

 

 

- Nádrž uloženková originál, zdarma

1-perak-nadrz-001-mala.jpg

9--perak-1951.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Původní nádrž z našeho sroje nebyla úplně OK (vpravo) a v kondici, proto jsem od kolegy dostal červenou (vlevo). Ta je na nachromování více jak vhodná!

Detail linky kolem kohoutu : 

1-perak-nadrz-008.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nádrž po nachromování :

 

1---jawa-250-11-nadrz-dscf5812.jpg

1---jawa-250-11-nadrz-dscf5810.jpg

- Blatník zadní : 1600,-

1-zadni-blatnik-jawa-250-perak.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Blatník přední : 1300,-

- Vidlice s maskou a komplet světlem (sklo kývačka) : 1300,-

- Maska. zdarma.

jawa-250-perak-005.jpgjawa-250-perak-008.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Sklo originální (součást nákupu motocyklu Jawa-ČZ 250 1956): zdarma

- Manžety předních vidlic, guma pod tacho : 200,- (repliky)

- Řídítka : 400,-

- Táhlo zadní brzdy : 120,-

- Zadní světlo komplet : 100,-

1-svetlo--zadni--jawa-250-perak--1-.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Guma pdo zadní světlo (replika) : 80,-

- Přední kolo kompletní : 400,-

- Zadní kolo kompletní : 400,-

- Pružina sedla originál, nový chrom - 400,-

- Ráfek přední nově nachromovaný: 500,-

1-rafek-kawa-250-perak--2-.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Rozeta původní chrom, komplet s paknama : 100,-

- Střed zadního kola původní chrom : zdarma

1---rozeta-jawa-250-perak.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Kryty řetězu : 600,- ( v ceně komplet zadní svítilna, zadní svítilna na Jawettu a podobně)

- Kryt karburátoru neprořezaný kompletí : 600,-

- Sedlo, černé - 700,- včetně pošty

sedlo.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Kolena výfuku, chrom nové - 400,-

1-kolena-perak-250--3-.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tachometr (120km/hod) FJ ......... 1.200,-

Chromování nádrže : ................. 3.300,-

Stupačky P+L (montyjawa.cz).......490,-

Hliníkový spínač na řídítka ........... 50,-

 

 

 

 

 

GALERIE : 

8/2011

 

jawa-250-perak-019.jpg

jawa-250-perak-027.jpg

 

 11/2011

 

dily---jawa-perak-250--8-.jpg

 

 

 

 

 

 

 16. 7. 2012 se mi podařilo sehnat motor 350 typ 18 (číslo 11xxx)

 

1---motor-jawa-350-typ-18-001.jpg

Bohužel má některé své vady a to

 

- provrtané hlavy válců

- ulomený ovál pod krytem z pravé strany. Tohle je bohužel častý jev u tohoto typu motoru.

Ale jako základ stavby Jawy 350 typ 18 je to to stěžejní co jest potřeba!!

 

 2012

Proběhla kompletace celé motorky a uvedení do tzv. předrenovačního stavu.

 

1-perak-renovace-050.jpg

 

 

1-perak-renovace-023.jpg

 

 

1-perak-renovace-030.jpg

 

 

1-perak-renovace-034.jpg

Vyvařená a zrepasovaná packa stojanu.

 

 

1-perak-renovace-044.jpg

 

 

1-perak-renovace-049.jpg

 

 

1-perak-renovace-085.jpg

 

 

2-perak-renovace-145.jpg

 

 

2-perak-renovace-135.jpg

 

 

2-perak-renovace-137.jpg

 

 

perak-renovace-006-2.jpg

 

 

2-perak-renovace-001.jpg

 

 

Nové video ke kompletní historii motorky, kterou zde vidíte....

 

 -------------------------------------------------------------

ROK 2013

Koncem roku provedena demontáž motoru z rámu, jeho rozpůlení a přichystán an repas.

Zjištěné závady:

- Hlava má jedno žebro ohnuté (asi nebudu řešit)

- Válec je z 250/353 s kulatou dosedací těsnící plochou! (Výměna za pérácký značený FJ s otevřeným vedením svorníků válce, ostrou zadní hranou švu a dosedací plochou s pětihranem.

- Klika je také bohužel kývačka (a to jsem bohužel zjistil až po odevzdání v opravně).

ROK 2014

4.1.2014

Opískování válce.

6.1.2014

Firmě Padalík Šardice dána klikovka a válec na repas a výbrus.

ROK 2015

1-perak-004.jpg

Duben 2015 - skládání do funkčního stavu.

1-11.5.2015---perak-jizda.jpg

1-11.5.2015---perak-jizda--3-.jpg

Testovací jízdy, 11.5.2015.

1-perak-2015-005.jpg

 

18. 8. 2015 - najeto 75km. Adamov koupání.

7. 11. 2015 - Poslední jízda 100km. V průběhu roku najeto 1300km.