Jdi na obsah Jdi na menu
 


ČZ 250 typ 471, 1974

18. 10. 2010

Plusy

- Pořizovací cena

- Platný TP

- Funkční baterka!

- V ceně ND jako jeden alu držák na řídítka, kaplička světla komplet, parabola + rámeček, nová pneu, pršiplášťový potah na motorku...

- Zachovalé chromy

- Celkový stav, hlavně Ok zvuk motoru!

 

Závady

- chybí kryt řetězu

- celý předek jinak (světlo, tachometr....)

- řídítka upraveny návyrem držáků páček :((

 

cz-250-471-1974--ii.jpg

 

 

Plánované úpravy a opravy

 - zatím jen dokup chybějícíh dílů a seskládání motorky do původního stavu....později komlpet přelakování a renovace....

 

 

Nákupy

Koleno výfuku nové originální ČZ výroba ...................................................455,- + 100,- pošta

 

Obrazek

 

 

Kryt rozety 185mm .........................................................................................160 + 75,- pošta

Sedlo originál ( aukce) .................................................................................105,-  + 90,- pošta

 

Obrazek

Kryt řetězu (polovina uloženka - original výroba ČZ, polovina z jetého stroje).... 500,-

Výfuky (výroba ČZ - nové uloženky Mototechna) - ............... .........................600,-/ks

Parabola se světlem ...................................................................................200,-

Kaplička světla ...........................................................................................220,-

Rámeček světlometu (výroba ČZ - nové uloženky Mototechna).........................150,-

Alu držáky na řídítka P+L .....................................................................50 + 300,-

1--250-471-jizda-a-dily-076.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Provoz : 

Léto 2011 - Motocykl jede výborně. Nejvyšší dosažená rychlost se mnou v sedle 110km/hod tachometrových. Bylo celkem zima a vlhko. Z provozu mám tyto postřehy. Bude to chtít vyměnit vnitřky kluzáků a repasovat přední tlumiče. Doštelovat zadní brzdu (mechanismus klepe do víka motoru!!) a spojku. Sice neklouže, ale je už ůplně vyšroubované lanko na páčce.

 

 

1--web-250471-jizda-a-dily-092.jpg

 

 

 

 

 

 

 

1-250471-jizda-a-dily-063.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 Sezóna 2012 - Pro mě začala dne 23. 4. 2012. Motocyklu jsem vyměnil dobíjecí relé za nové. Důvodem byla stále žhavící kontrolka dobíjení. Bohužel to nepomohlo ani za mák,...kontrolka si žhaví stále dál. Po kontrole uhlíků jsem opět neshledal žádnou závadu. Bude následovat měření a komplet kontrola eletriky :-(. Druhým bodem oživení stroje bylo vyčištění palivového systému. Hadička, filtr i nádrž vykazovaly silné zanesení rezem! Jeden z kohoutů vůbec nepropouštěl palivo!! Proto jsem nádrž sundal, vylil zůstatkový benzín a dal ji na vyčištění. Toto vyčištění spočívá v nalití celého obsahu nádrže roztokem kyseliny citronové na 48 hodin. Poté už je vždy vnitřek čistý. Koroze byla zapříčiněna pravděpodobně starým benzinem před koupí motocyklu a asi i obsahem biosložky v moderních benzinech. Vyčistil a zkontroloval jsem i karburátor. Plováková komory byla plná jemného prášku..... :-((

Bohužel repliková guma sání z panelky zakoupená vloni z eshopu je totální drek a shit! Po roce provozu se mi stalo to že celá guma změkla, zreagovala z benzínem, který z karburace do sání občas pronikne a doslova se rozpadla!! Tento typ je TURECKÝ, pozná se podle toho, že je nehezky matný, má pórovitou gumu a je hodně měkký! Foto je níže.

 

guma-sani.jpg

Tuto přechodovou gumu Tureckého původu (v ceně cca 80-85Kč) silně nedoporučuji!

 

1-sani-gumy-471-007.jpg

Detail napojení turecké gumy na sání ČZ 471.

 

1-sani-gumy-471-005.jpg

Celkový pohled na napojení turecké gumy na sání ČZ 471.

 

 

 

 

Dál následovalo jen dobití baterie, její instalace a nastartování. To prováním s náhradní nádržkou ze Stadiona. Motorka naskočila na první našlápnutí! Celou jsem ji vyčistil a prohlédl. Bude potřebovat poštelovat řetěz. Už je hodně volný.

 

1---cz-250-471-2012-021.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1---cz-250-471-2012-016.jpg

 

 

 

 

 

 

 

1---cz-250-471-2012-023.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sedadlo ČZ 471

 

Namontovné nové originální sedlo (to kratší je z typu ČZ 477).

1-250-471-nove-sedlo-foto.jpg

 

 Po namontování originál sedla se mi motorka odvděčila prasklinou v nádrži! :-(( Jde o spoj na horní straně nádrže. Prasklina je vlasová, nicméně benzin stékající až na kohoutky není při jízdě úplně echt gold!

 

 

 

 

Poznámky ke gumě sání

 Zcela jinak než předchozí pokusy s gumami z typů Jawa panelka a podobně dopadla tahle guma :

250-471---sani.jpg

 Měl jsem za to, že (když byla přidrátovaná k výše zobrazenému sedlu pro typ 471) jde o gumu na daný typ. Pasuje velice hezky a relativně přesně. Oproti předchozím pokusům je to nádhera! Podle kolegy nejd o gumu na 471, ale na typy 590 Califorian a (dle druhu filtru) i na typ 250/592 viz TENTO ODKAZ.