Jdi na obsah Jdi na menu
 


JAK FOTÍM MIMONI

4. 9. 2006
 


Jak já fotím Mimoně




Dolin


Přes bandu místních lidí jsem se jaksi dostal do trošku blíže do komunity tunerů aut. Sice v místních podmínkách velice omezené možnostmi, přesto fungující už několik let. Každoročním víceméně pravidelným zvykem se stala návštěva několika srazů podobně postižených jedinců. Zatím jsme byli několikrát na srazu v Mimoni, jednou v Kunovicích a jednou ve Slušovicích. Výbavu mám stále "kanoňáckou", jako záložní stroj mám šestimegovou Fuji FP7000. Na Mimoňské války (MV) ať na jaro či v srpnu jezdíme na dva dny a to pátek a sobotu. Zatím jsme nikdy nebyli do neděle. Vždy beru : stan, karimatky, deku, spací oblečení s teplýma ponožkama, fotovýbavu, nabité baterky (C350D – 2ks, FP7000 tři sady á 4ks). Poprvé jsem bral nafukovací lehátko, ale moc dobře se mě na něm nespalo. Podruhé jsem lehátko nebral jenže jsem si zapomněl pod hlavu peřinku, což není taky nic příjemného,.... . Teď v srpnu jsem vzal i peřinku, ale spal jsem asi na nejhrbolatějším povrchu na celém prostoru letiště a napomohly ani dvě karimatky,.....měl jsem vzít to lehátko,....inu nevyberete si! Další malé upozornění je ohledně stanu. Je sice krása, že máte půjčený nový stan od sestřenice, jenže když jste ho předtím nikdy nestavěli,.... A přijedete v pátek v noci v devět a prší,...je to paráda ve světle zpátečkového světla stavět obydlí! Jinak je to většinou v pohodě. Na MV jsem byl „už čtyřikrát“ a pouze v dvou případech trochu pršelo přes noc. Přes den bylo vždy hezky a slunečno.

Příjezd v pátek: za auto se platilo poprvé (v roce 2004) 200,- a v roce 2006 už 400,-Kč. Počet osob v autě nerozhoduje. Dostanete plastový pytel na odpadky, program, nálepku a na čelní sklo vozu číslo. Občas už tady bliknu pár záběrů na čekající kolony aut. Občas se Obrazeksnažím pořídit záběr zapadajícího slunce,.... . Je dobré si přečíst páteční program a podle toho se vybavit patřičnými skly. Já byl docela utahaný z předešlých pracovních dní a program nečetl. Na obchůzku jsem vzal setovou Sigmu 17-70 a vyrazili jsme. Až na místě jsem si při ohňostroji vzpomněl, že stativ stojí u postele v dětském pokojíku. Dobře mu Obrazektak,....opřel jsem se o stojící Hondu a docela to ušlo. Hořce jsem ale zalitoval jakmile nastoupily holky na Erotické myčce!! Světelný Canon 50/1,8 II ležící v batohu se alespoň moc neojel,....taky mě napadlo, že nekoupit Speedlite 430 není zrovna nejlepší nápad,.... Docela na prd byl veliký počet asi akreditovaných fotografů (i s kompakty fotících stylem natažené ruce), kteří se motali všude a velice znesnadňovali focení. Já fotil na maximálně vyzoomovanou „70“, ISO 400 a blesk nastavený na max s časem kolem 1/40 až 1/25. Většina fotek vyšla dobře, jen škoda těch Obrazeklidí kolem,... Pak sem blikl nějaké ohňostroje (zase opřený o auto), krásně svítící Octavii (bez opření s časem 1/3s – taky to tak vypadá), zajímavě barevně laděnou „open air“ diskotéku, kamarády u baru a šel jsem spát.

Obrazek

Sobota : nevyspaný vstávám cca v 7.hodin ráno a odmítám jít s tlupou na snídani. Týden předtím jsem stával do práce ve 4,30 a domů chodil kolem 19.hodiny. V jeden den (noc) dobrého spánku jsem doufal alespoň tady na MV. Bohužel,...... Dost dobře upravená Octavie s profi hudbou o síle startujícího Boeingu stojící 5 metrů od stanu mě nenechala v klidu se vyspat po celou noc. O tom, že to bylo hlasité mě přesvědčil i můj bratr,...na jedno ucho je hluchý a na druhé slyší na 40%,....ani ten nespal! Glosoval to jemnými hláškami typu,........“...ti koko.. nenechají vyspat ani hluchého!!“ Ale hrálo mu to aspoň čistě. Nevím co se ráno stalo, ale asi i bolehlav party okolo detonující okti zapracoval a muziku ztlumili a já se odebral na protestní spánek až do devíti hodin. Pak jsem konečně vyvalil svou osobnost ze stanu a šel se po hygieně (čisté trenky, ponožky, 1,5lt.pet voda na zuby a zubní kartáček ze dna batohu) nasnídat. Jídlo dobré – vietnamští kluci to uměj! Pak jsem se šel vydat fotit. Sice jsem si dal za úkol fotit dobře a profesionálně, ale nevyspaný a unavený jsem jaksi neměl štěstí. Nevím asi jsem zvolil nějaký jiný styl než na jarních MV 9. Hezké auta se mě jaksi vyhýbaly, nevyfotil jsem jedinou gumovačku na place, ani jednou jsem nebyl na druhém konci letiště,.... Neviděl jsem jeden jediný sprin!! Nechápu to. Asi jsem starý,...předtím jsem stíhal fotit všechny auta, sprinty, baby,...... Docela hezké auta a fotky se mě povedly na VIP place a vedle na místech pro tuněné kárky. Stále jsem měl ale jakýsi divný pocit, že Obrazekfoťák nefotí jak má. Neměl jsem náladu nad tím bádat a tak sem to nechal tak,.... Fotím na manuál. Vše si nastavuji sám a snažím se o nepřepálené fotky. Jakmile jsem dofotil kartu tak jsem se mrkl v klidu (to už jsem měl v nohách tak 6 kiláků) mrkl na nastavení,....ISO400!!! Sakra. Proto furt tak krátké časy (1/1600, 1/2000). Moje blbost, ale stavový displej a hledáček 350D taky moc v tomto směru nespolupracuje. No nic. Ještě, že naštěstí nešumím jak kompakty. To se mě tu stalo už podruhé! První ISO nastavené na hodnotu 400 jsem měl u té FP7000 loni na předešlém ročníku. Naštěstí, jsem to po padesáté „divné“ fotce zjistil nastavil na ISO200. Prokletá citlivost.

Co vlastně fotím? No předně popisně auta. Snažím se aby kolem stálo co nejméně lidí. To se dá docela dobře zvládnout. Mě většinou stačí když čekám. Lidi si toho všimnou a nechají mě udělat pár fotek. Ve VIP zóně stojí káry někdy "za šňůrkama". Tak se aspoň dobř efotí, za předpokladu že najdete vhodné místo.

Obrazek

Občas bliknu nějaký detail některého z vozů. Jde o zajímavé motory, repro v zadu v kufru, v prostoru kde kedysi bývala zadní sedadla, detaily airbrushe a pod. Občas se mi povede zvěčnit nějakou slečnu,.....

Domů jsme jeli kolem 16.hodiny (máme to 4 hodiny po dálnici),...

Celkově fotky vyšly docela dobře, ale díky „fyzicko/psychické rozladěnosti“ mě ta poslední akce z pohledu fotografa moc nenadchla. Ale hodnotím ji jako vynikající.