Jdi na obsah Jdi na menu
 


Oprava zámku a zamykání

26. 10. 2011

Z mého pohledu nepatří systém zamykání ála Ford k přednostem tohoto vozu, možná Fordů obecně. Jak na naší Fiestě tak na dvou strojích Mondeo máme problémy se zamykáním. Je to dáno tvarem a technologií vzniku klíčů, které se časem obrousí tak, že auto prostě nezamyká nebo opačně neodemkne. U vozidla Wartburg z roku 1974 toto nenastane .

 

Popis závady : 

První fáze spočívala v tom že se na 5 pokusů podařilo originál klíčem dostat do auta jen asi 2x. Závadu sice krátce řešilo odemknutí ze strany spolujezdce, ale to nebylo ono. Druhá fáze začala tím, že se po zamknutí auta z kterékoliv strany zamknuly dětské pojistky kliček a při odemčení (už pouze ze strany spolujezdce) se odjistila jen klička u spolujezdce. Ten musel nasednout a řidiči otevřít ručně. Poslední fáze skončila tím, že se dveře u řidiče jednoho krásného dne nedaly otevřít vůbec ničím a nijak.

Oprava : 

Objednání nových komponent ve Fordu skončilo z mé strany nezájmem způsobeným finančním nechutenstvím se tohoto jakkoliv účastnit. Rozpočet byl následující (v orientačních cenách co si pamatuji): 

Nový klíč - 1500,-

Zámek  - 2500,-

Centrál - 3000,-

Tapecírung - 2000,-

+ práce mechanika.....

Proto jsem zavolal kolegu pracujícího jako autolakýrník mající s otevíráním zamčených aut zkušenosti. Trvalo to sice ale si 4 hodiny se do Mondea dostat, ale vyšlo to bez zničení vnitřního tapecu dveří, což by ve Fordu neřešili (i když cena za hodinu práce mechanika a cena nového čalounění je asi stejná tak se tomu nedivím,..ale přesto..).

Postup : 

- zatažení okna a vyjmutí venkovní těsnící lišty.

- zpoza sloupku musíte zevnitř povolit boční šroubek držící tapecírung dveří.

- sejmutí všech možných držadel, klik a podobně z vnitřní strany dveří.

- vyvěšení tapecírungu z asi poloviny horní délky okna. Tímto se dostaneta na to aby jste viděli dovnitř.

- odšroubování plastové krytky ovládání kličky (dva šrouby zevnitř dveří) a její vytažení (zvenku směrem ven). Zůstane Vám jen volně visící klička a zámek.

- odšroubování šroubů držících plech kryjící mechanismus ovládání otevření (Jeden šrou drží zároveň krytku viz bod výše). Vy se dostanete jen ke spodnímu, který je vedle plastové krabice s mechanismem zámku.

- po odehnutí tohoto plechu je vidět ovládnání zámku. U mě dvojice naohýbaných drátů. Nevím už přesně jak ale kombinací tahání za ně se nám podařilo dveře otevřít. ) Já jsem už v té době na práce zevnitř rezignoval a otevíral to otec, já tahal za kličku zvenku .Při demontu se nám podařilo ulomit plastovou výztuž přišroubovanou k falcovým držákům kličky. Pokud se Vám toto povede je potřeba si při montáži dávat pozor na správné seskládání ovládacích tyček k zámku. Jedna je za a druhá zvenku plastu! Já to smontoval blbě a dělal všechno znovu 2x. Nijak jsem ji neopravoval a zůstala ulomená. Nic se nehýbe zvenku ani zevnitř.

- po otevření dveří je už vše OK a může se demontovat čalounění a zbytek zámku (šroubek držící krycí vnitřní plech).

Od kolegy jsem měl z autovraku jiné dva plně fungující zámky i s klíčem. Proto jsem jednotuše provedl jen výměnu mého vadného za tento fungující. Měl jsem ale zámek z Mondea 1994. Jediným rozdílem je že výstupní tyčka ovládající plastový držák je asi 15mm kratší jako na modelu z roku 1998. Nemá to na nic vliv a funguje to OK. Zámky jako takové nejsou zaměnitelné z pravé a levé strany.

Po odstranění nefungující staré vložky zámku (vymáčknutím plastové pojistky a vytlačením svěrem ven) a namontování nové jsm provedl letmé sestavení a zkoušku. Spravilo se jak ovládání centrálu (zamykal a otvíral tak jak má!!) tak i komplet odemykání!

Při skládání se mi nedařilo vhodně natvarovat černě lakovaný krycí plech kryjící mechanismus proti zlodějům a vyháčkování. Proto jsem rezignoval a polovinu (spodní úzkou) jsem ho ulomil. Potom to šlo už OK a pasoval v pohodě.

Celková cena :

Vložky zámku + klíč.............253,- (včetně poštovného)