Jdi na obsah Jdi na menu
 


Oprava brzd

1. 6. 2011

Vůz brzdí více jak skvěle. Jenže staré původní brzdy Motorcraft co tam byly už od roku 1998 bohužel přestávaly stačit.

 

Závady :

2011

Klepání a třesení se vozidla při brždění. Ačkoliv šlo o kotouč na pravé straně (z pohledu řidiče) vše nasvědčovalo tomu že je to strana levá (sluch, pocit z které strany to "jde"). Dalším projevem byla ovalita. Brzdový pedál silně vibrolav. Po vymontování kotouče jsem zjistil, že se kompletně vyrezlé vnitřní chlazení brzdy zhroutilo tlakem pístků a to způsobovalo tyhle všechny příznaky.

Kotouče jsem dal "nové" z vrakoviště koupené z odhlášeného vozidla předaného k ekolikvidaci. Vozidlo mělo komplet udělaný podvozek (čepy, tlumiče, brzdy). Bohužel odešel motor a majitel to nevydržel a vozidlo nechal zrušit. Tlumiče a brzdy jsem si vymontoval. Oba kotouče měli hranku jen asi 0,2mm, která se stáhla na soustruhu.

Práce :

Vše jsem si montoval sám. U zadních brzd se musí dát pozor na pístky. Vysunutí a zasunutí se reguluje šroubováním (chce to zkusit kam a o kolik). Mě k tomu stačil jen šroubovák a mírný poklep. Teprve po zašroubování pístku je možno nasadit nové desky. U desek pozor. Nejlépe a bez obav je koupít v servisech Fod. Ale mě se nechtělo jezdit 40km a nechal jsem si je dovézt od kolegy. Přestože je můj vůz z roku 1998 má již nové brzdy z následujích modelů s trošku jiným tvarem a delším káblíkem. Proto se musely objednat jiné správné.

Při montáži je otravné skládat uchycení lanka zadní brzdy, ale jde to. Je potřeba dávat pozor na tvar vedení destiček ve třmenu. Mě se na jedné straně povedlo nenasadit desku dobře do písku a kolo nebrzdilo. Deska musí dobře sednou a zaskočit do vybrání na pístku.

Ceny : 

Kotouče - 200,-

Desky - cca 1000,-